Poradnia urazowo-ortopedyczna

Ortopedia to dziedzina medycyny, która zajmuje się diagnozowaniem oraz leczeniem urazów i chorób narządu ruchu, jak również profilaktyką, diagnostyką oraz leczeniem wad postawy.
Z ortopedią bardzo ściśle związana jest chirurgia urazowa, czyli tzw. traumatologia.
Ortopeda-traumatolog zajmuje się więc rozpoznaniem oraz leczeniem urazów – zwichnięć, skręceń stawów, naciągnięć oraz zerwań więzadeł, naderwań i zerwań mięśni, a także pęknięć czy złamań kości.

Jakie choroby zdiagnozuje ortopeda? Lekarz ortopeda – poza rozpoznawaniem urazów i kontuzji wynikających ze stanów nagłych, zajmuje się także diagnostyką wielu chorób, takich jak:

  • choroby zapalne kości i stawów,
  • jałowe martwice kości,
  • łokieć tenisisty,
  • ostroga piętowa,
  • zespół cieśni kanału nadgarstka (ZCN),
  • zapalenie kaletki przedrzepkowej,
  • wady wrodzone (np. wrodzona dysplazja stawu biodrowego),
  • choroba Scheuermanna,
  • choroba Olliera.

 Jak przebiega wizyta u ortopedy?

Do wizyty u ortopedy najczęściej skłania ból – w większości przypadków to właśnie on sygnalizuje, że z ciałem dzieje się coś niedobrego. Zdecydowanie najprostsze do zdiagnozowania są urazy. Do ich rozpoznania wystarczy zazwyczaj już wywiad lekarski, badanie palpacyjne. Jeśli mamy do czynienia z chorobą układu ruchu, konieczna bywa bardziej szczegółowa diagnostyka. Ortopeda może więc zlecić tomografię komputerową, rezonans magnetyczny czy artrografię.

W zależności od postawionej diagnozy leczenie może objąć farmakologię, skierowanie pacjenta na fizjoterapię (terapia manualna, masaże, elektroterapia itp.), metody zachowawcze, np. unieruchomienie kończyny w ortezie, niekiedy konieczne bywają zabiegi chirurgiczne.

Zapisz
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Jeśli odmówisz używania plików cookie, ta witryna może nie działać zgodnie z oczekiwaniami.
Akceptuj wszystkie
Zrezygnuj z wszystkich
Analityka
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Analytics
Narzędzia używane do analizy danych w celu pomiaru skuteczności strony internetowej i zrozumienia, jak ona działa.
Marketing
Zestaw technik, których celem jest strategia handlowa, a w szczególności badanie rynku.
Facebook
Akceptuj
Odrzuć